מחיר הרפורמה: רק כ-46% מיהודי ארה"ב תומכים בהעברת השגרירות

    מוטי סבן No Comments on מחיר הרפורמה: רק כ-46% מיהודי ארה"ב תומכים בהעברת השגרירות

    סקר שנערך על ידי הוועד היהודי-אמריקני (AJC) מגלה פערים הולכים וגדלים בין התפיסות יהודי ישראל לארה"ב | שביעות רצון ממשל טראמפ הראה, את עומק השינוי, 77% מהישראלים מרוצים, לעומת 34% מהאמריקנים

    12:30
    05.05.24
    חדשות קול חי No Comments on ארה"ב: לא ייחתם הסכם הגנה עם סעודיה ללא ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר שפורסם היום (ראשון) על ידי הוועד היהודי-אמריקני (AJC) מצביע על פערים גדולים בעמדות מרכזיות בין יהודי ישראל לבין הקהילה היהודית בארצות הברית. הסקר שעסק בין היתר בשינוי היחסים בין המששל הנוכחי לקודמו ובעקבות כך בשביעות הרצון מהיחסים בין המדינות בימי טראמפ.

    הסקר נערך לקראת פתיחת הכנס השנתי של הוועד, היום בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

    ממצאי הסקר: בקהילה היהודית בישראל 77% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מניהול יחסי שתי המדינות בידי טראמפ, 34% בלבד מקהילת יהודי ארצות הברית חלקו איתם תחושה זו. בנוסף לכך, 85% מיהודי ישראל תמכו בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, להבדיל מ-46% בלבד מהנשאלים בקהילת יהודי אמריקה שהביעו תמיכה במהלך.

    היהודים תושבי המדינה לעומת אזרחי החוץ מביעים עמדות חלוקות לגמרי, על עניין ביטחוני וחשוב מהמעלה הראשונה בשביל ישראל – פתרון המחלוקת בין ישראל לרש"פ  59% מיהודי ארה"ב הביעו תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, ולעומתם תמכו בעמדה 44% מהישראלים בלבד.

    ישנה מגמה של התרחקות מיהודי ארה"ב מתריעים מומחים, אך הסיבה הפשוטה היא, הזרפ הרפורמי בארה"ב כמעט לעומתי למדינת ישראל, ניתן לראות את התפיסות הללו מקבלות ביטוי בשדולה המתחרה של "אייפא"ק" "ג'יי סטריט". בגלל העמדות הניציות כנגד המדינה הם מתרחקים מישראל.

    בנוסף המחלוקת על רחבת הכותל בה דרשו הרפורמים רחבה אלטרנטיבית הניגוד לעמדת הרבנות הראשית וסיכולה על ידי הפוליטקאים בישראל, איימו מנהיגי הרפורמים בארה"ב על הפסקת התמיכה בישראל. אך ניתן לומר שזרם האורתודוכסים בארה"ב עולה והרפורמים הולך ומתמעט דבר שמסמן את עליית הזרם השמרני באמריקה ואיתו התמיכה בישראל.

    בד בבד, נשיא המדינה, רובי ריבלין, נפגש היום עם משלחת חברי הוועד היהודי אמריקני לכבוד פתיחת הכנס השנתי של הארגון. זו הפעם הראשונה שכנס זה יערך בישראל. "כבוד גדול לקבל אתכם כאן בירושלים", אמר הנשיא לחברי המשלחת, והוסיף: "אתם השבט החמישי, אתם בשר מבשרה ומרוחה של ישראל. ילדינו בישראל לא יודעים די עליכם ואנחנו לא מכירים מספיק את חייכם ועלינו לשנות זאת".



    0 תגובות